Berapakah yang saya perlu bayar untuk perlindungan komprehensif takafulink?

Ini merupakan soalan yang biasa di tanya oleh prospek bila time presentation. Berapa agak agak saya kena bayar bulan bulan untuk perlindungan prudential BSN takafulink?

Soalan ini bergantung kepada jenis perlindungan macam mana yang anda mahu. Selalunya setiap kali berjumpa dengan prospek saya akan mulakan dengan soal selidik. Soal selidik yang saya tanya terdiri dari tiga bahagian.

Bahagian 1 : income protection.

Soalan ni merupakan soalan yang paling penting untuk ditanya kepada anda untuk mengetahui berapakan nilai income yang anda ingin beliau lindungi andai kata berlaku musibah dari segi hilang upaya kekal ataupon sakit kritikal. Jika anda bekerja sebagai engineer dan mempunyai pendapatan RM 3000 sebulan. Ini bermakna pendapatan tahunan prospek adalah RM 36,000.

Saya akan tanya berapa tahun gajikah yang anda ingin lindungi dengan Prudential BSN takafulink. Jika anda menjawab 3 kali gaji tahungan , ini bermakna nilai income protection adalah RM 108,000.

RM RM 36,000x3 = RM 108,000.

Inilah nilai yang diperlukan oleh anda untuk meneruskan hidup jika anda kehilangan pekerjaan disebabkan hilang upaya kekal dan sakit kritikal.

Bahagian 2 : Health Protection

Soalan yang saya akan tanya kepada prospek di bahagian ini adalah
anda perlukan setiap tahun untuk rawatan di hospital swasta?

Bilik bagaimanakah yang anda ingin diami ketika menerima rawatan ? Sebilik seorang , sebilik dua orang ataupun sebilik 3 orang.

Berapakah wang saku yang ingin anda terima? RM 200,RM300 atau RM 400.


Bahagian 3 : Saving

Soalan yang saya akan tanya dibahagian 3 , adalah

Adakah anda ada membuat saving di bank atau ditempat tempat lain seperti ASB atau unit trust.

Pada pendapat saya sebagai perunding kewangan adalah bijak untuk meletakkan simpanan anda dibeberapa tempat yang berlainan. Simpan sebahagian daripada simpanan anda di takafulink kerana simpanan/pelaburan anda akan dilindungi andakata anda mengalami hilang upaya kekal atau sakit kritikal dimasa hadapan.

Daripada data yang diperolehi , saya akan dapat membuat cadangan takafulink yang bersesuaian dengan keperluan anda dan keluar anda.

Jika anda ingin mendapat perlindungan komprehensif Prudential BSN Takafulink yang bersesuaian dengan situasi anda , Sila call saya untuk 20-30 minutes appointment.

No comments:

Post a Comment

“Buy life insurance when you don’t need it, because when you need it, you can’t buy”

Popular Posts